Ahad, 2 Ogos 2009

Majlis Ijazah Asas & Tamat (31 Julai 2009)


Gambar bawah - Bekas YDP UDM Shafrizal (kiri) dan bekas YDP UMT Muadz (kanan)





Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah pada 31 Julai 2009 baru - baru ini telah berlangsung dengan jayanya majlis ijzah asas dan tamat Silat Cekak Hanafi antara 2 buah universiti iaitu Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Universiti Darul Iman Malaysia (UDM). Majlis bertempat di blok Othman di UDM. Antara yang hadir adalah penyelia kita iaitu En. Halim bin Che Rose, Guru Utama Silat Cekak Hanafi iaitu En. Marui@Marwi bin Latif atau dikenali sebagai Abang Joe, beberapa orang dari ibu pejabat Silat Cekak Hanafi, Abang Wan serta ahli - ahli tamat yang lain, serta ahli - ahli baru dan ahli - ahli yang bakal tamat. Seramai 65 orang dari UDM menyertai Ijazah Asas dan 21 orang menyertai Ijazah Tamat manakala 10 orang dari UMT menyertai Ijazah Asas dan 4 orang menyertai Ijazah Tamat. Ijazah kali ini menyaksikan bilangan kemasukan dan tamat tertinggi sejak beberapa tahun lalu. Ini membuktikan Silat Cekak Hanafi kembali mendapat keyakinan dari ramai orang untuk menyertainya. Diharapkan zaman "sepi" di mana sangat kurang ahli baru menyertai Silat Cekak Hanafi pada setiap ijazah sudah berakhir. Ayuh kita kukuhkan kembali perjuangan kita, majulah Silat Cekak Hanafi untuk semua!!

Kepada adik - adik baru kita selamat datang diucapkan, dan perlu diingat kita adalah bersaudara, jadi berat sama dipikul ringan sama dijinjing. Tiada perasaan pilih kasih di antara kita, kita semua adalah sama. Kami sangat mengalukan - alukan kedatangan anda ke Silat Cekak Hanafi. Selamat berjuang diucapkan kepada anda semua. Pesanan dari saya, kalau nak balajar dan mengadili Silat Cekak Hanafi ini sila la belajar sampai tamat dahulu, insyaAllah jika anda diberi hidayah dari Allah, anda akan nampak keindahan seni silat ini, bukan dari sudut luaran sahaja, tetapi yang paling penting dari sudut dalaman sekali. Nanti sesapa yang dah mula terbuka hatinya utk silat ni sila jawab sambung ayat ni ye "Kita bersilat bukan sekadar silat, ..........................................." . 

Apa yang penting.. Datang ke setiap kelas latihan yang diadakan untuk belajar silat, bukan untuk training sebab kita boleh training sendiri di rumah atau di mana - mana sahaja. Anda akan jumpa benda baru dalam setiap kelas latihan yang anda tak akan dapat bila training sendiri. Satu lagi yang penting adalah aspek kerjasama dan semangat setia kawan. Jadi diharapkan kita dapat menerapkan nilai - nilai murni ini dalam diri kita.

Saya juga tidak lupa untuk mengucapkan terima kasih kepada ahli baru yang memilih untuk menyertai Silat Cekak Hanafi ini, saya berharap anda semua dapat ke peringkat tamat, jadikannya salah satu dari cita - cita anda.

Sekian dari saya, terima kasih.

Dipost oleh - Zahir

4 ulasan:

  1. Kelas UMT hr Rabu malam 5/8/09 ada tak??

    BalasPadam
  2. Kelas latihan SCHUMT xde Rabu malam, Rabu petang ni buat kat bawah library UMT.. Rabu petang pukul 5.30pm - 7.00pm n Jumaat malam pukul 8.00pm - 10.30pm. Kalau kat UDM hari Khamis 5.00pm - 7.00pm n Sabtu 8.30 - 11.00pm. Awak ahli lama nak sambung ke? Atau ahli baru yang ijazah hari Jumaat baru ni?

    BalasPadam
  3. oo petang.saya Aizat dr Jbtn Laut yg dtg mse ijazah pertama n tamat kt UDM tu..ok la klu gtu..

    BalasPadam
  4. oh.. patut la.. datang la kelas.. best jugak ramai2.. best tu hehe.. apepun selamat datang n buat2 cam dah lame kenal ye.. hehe..

    BalasPadam